Content marketing to przyszłość, czyli jak ksiegowy może zdobywać nowych Klientów razem z BaząDoradców.pl

Obecnie content marketing jest marketingiem przyszłości. Jeszcze kilka lat temu Klientów główinie zdobywało się poprzez odpowiednie promowanie oferty. Dzisiaj każda firma i marka, która chce zdobywać odbiorców powinna przyciągać ich treścią. Według opinii specjalistów w najbliższej przyszłości marki promujące się w sieci będą wydawcami. Obecnie, aby zaistnieć w internecie, należy posiadać jakąkolwiek treść.

Czym zatem jest content marketing?

Content marketing to forma marketingu internetowego polegająca na przyciąganiu Klientów do marki treścią. Treść będzie stanowiła główny czynnik, po której odbiorcy będą odnajdywali nas w sieci, a następnie sprawdzali również naszą markę. Celem content marketingu jest pozyskanie Klientów w bardziej jakościowy sposób. Cała technika polega na tym, iż w internecie publikujemy treści tematyczne w kategorii, w jakiej działamy. Treści te są dobrze i wyraźnie oznaczone nasza marką. Osoby poszukujące informacji na dany temat odnajdują daną treść i korzystają z niej. Podczas zapoznawania się z nią poznają również naszą markę, a co za tym idzie, zapoznają się również z naszą ofertą. Content Marketing jest alternatywą dla agresywnych reklam displayowych. Zarówno odbiorcy, jak i Google doceniają wysokiej jakości treść.

Sama strategia posiada wiele korzyści. Nie jest ryzykownym sposobem promowania marki.
Wdrożenie content marketingu nie musi być kosztowne, jeśli korzystać będziemy z prostych form treści oraz będziemy przygotowywali je samodzielnie.

Dlaczego warto korzystać z content marketingu?

Pierwszym plusem jest jakość promocji. Publikując wartościowe i przydatne treści oraz w taki sposób przyciągnąć Klientów do marki możemy liczyć na pozytywny odbiór reklamy oraz profesjonalną ocenę naszej marki. Wiele osób będzie uważało ją również za opiniotwórczą oraz nas za liderów branżowych, którzy publikują treści tematyczne. Kwestie wizerunkowe są zatem drugą korzyścią i pozwalają budować pozytywny wizerunek naszej marki. Pragmatycznym plusem, na który możemy liczyć, jest również fakt, że raz dodane treści do internetu, pozostają w nim przez bardzo długi okres. Oznacza to, że raz wgrany tekst czy e-book będzie przynosił nam profity nawet przez wiele lat. Jeśli przeznaczamy na taką promocję pieniądze, będzie to bardzo dobra inwestycja, gdyż raz wydane środki będą zwracały się bardzo długi okres. Wykorzystując działania content marketingowe — o co obawia się wiele osób, możemy odnieść bardzo duże i konkretne zyski materialne. Pozyskiwanie klientów jest niezwykle skuteczne i efektywne. Publikowanie contentu nie jest również trudne i możliwe do zamówienia np. w agencjach interaktywnych czy marketingowych. Jakie treści tworzyć? Podstawową formą contentu są treści pisane. Mogą być to artykuły tematyczne, wpisy blogowe czy krótsze formy takie jak posty. Są one najpopularniejsze, łatwe w stworzeniu i łatwe w publikacji. Treści pisane możemy wykonywać samodzielnie lub możemy zamawiać je u copywriterów, którzy napiszą je za nas w zamian za opłatę. Bardziej zaawansowaną formą treści są e-booki. Darmowe książki elektroniczne publikowane w sieci spotykają się z dużym zainteresowaniem i warto rozważyć ich tworzenie. Są nieco trudniejsze w realizacji, ale też i chętnie czytane. Ciekawą i prostszą formą treści pisanych są poradniki oraz tutoriale. Wiele osób chętnie korzysta z takich poradników, gdyż dają one im konkretną wiedzę. Tworzone na uniwersalne tematy będą bardzo długo aktualne i wykorzystywane. Jeśli zależy nam na wysokiej jakości contencie pisanym, zdecydowanie warto stworzyć case study, czyli studium przypadku. Jest to materiał opisujący dany proces dokładnie krok po kroku na konkretnym przykładzie i jest bardziej zaawansowany od samych poradników czy tutoriali, które są przeważnie ogólniejsze. Content to także treści multimedialne. Z pewnością zaliczyć do nich możemy zdjęcia, infografiki czy filmiki. W bardziej zaawansowanej opcji możemy tworzyć zdjęcia interaktywne lub filmy 360 stopni pozwalające rozglądać się po odtwarzanym nagraniu. Ciekawym pomysłem na content multimedialny są też podcasty, audiobooki i nagrania audio. Forma taka nie jest zbyt często używana, ale jest niezwykle chętnie odbierana przez użytkowników. Jedną z oryginalniejszych form contentu, w jaki chcemy go przekazać, są wirtualne spacery przekazujące informacje w atrakcyjny sposób o danym miejscu. Można zamówić je u fotografów, którzy zwirtualizują daną przestrzeń. Gdzie je publikować? Jeśli wiemy już jakie treści tworzyć, warto również poznać miejsca, gdzie możemy publikować nasz content. Z pewnością jest to nasza prywatna strona internetowa, która może być witryną firmową lub blogiem czy serwisem tematycznym. W takim miejscu możemy swobodnie wyrazić swoją opinię oraz dodawać content bez ograniczeń. Witrynę możemy również pozycjonować, aby pozyskiwać ruch organiczny. Bardzo dobrym miejscem do publikowania contentu są social media. Na Facebooku lub innych portalach społecznościowych przebywa bardzo wiele osób, dzięki czemu publikując materiały tematyczne, przyciągniemy ich uwagę. Treści możemy dodawać na swoim profilu, w formie ogólnodostępnych postów czy na grupach tematycznych. Treści wideo zamieszczać możemy na YouTube, gdyż jest to druga największa wyszukiwarka w sieci tuż po Google. Kolejnym miejscem są kanały i serwisy innych osób. W zamian za opłatę możemy wykupić artykuły sponsorowane na poczytnych serwisach, gdzie dodamy nasze treści opatrzone logiem marki.

www.bazadoradcow.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *